אוהדי הקבוצה רוצים לדעת קצת על מנהל קשרי האוהדים של הקבוצה , אז ספר לנו קצת על עצמך .
קוראים לי ניר אזולאי, בן 34 גרוש+1 תושב ראשל"צ מאז ומתמיד. אני בעל תואר ראשון במדעי החברה ותקשורת של האוניברסיטה הפתוחה, כיום מנהל בחברת תיירות גדולה ומוכרת ומדריך טיולים בחו"ל. אני מאוד מזוהה עם העיר ואוהד את קבוצות הספורט מהלב ומהנשמה. בעברי שיחקתי כדורסל במכבי ראשון לציון במחלקות הנוער. את קבוצת הכדורגל אני אוהד ומלווה מגיל קטן והייתי הולך למשחקים בתור ילד כמעט לכל מקום.
הוגדרת כמנהל קשרי האוהדים של המועדון , מהי היא הגדרת התפקיד וכיצד זה בא לידי ביטוי ?
כידוע לכם, כחלק מהליך רישוי מועדונים לאופ"א, התבקשה כל קבוצה למנות מנהל קשרי אוהדים שיצטרך לגשר בין האוהדים לבין המועדון לטובת שיפור הדיאלוג בין הצדדים. לעדכן את האוהדים בנוגע להחלטות רלוונטיות שהתקבלו על ידי הנהלת המועדון, ומצד שני להציג את עמדות האוהדים להנהלה. מעבר לכך מנהל קשרי האוהדים אמור לתקשר עם המשטרה, אנשי האבטחה ובעלי תפקידים דומים במועדונים אחרים לפני משחקים כדי להבטיח שהאוהדים יתנהלו בהתאם להנחיות האבטחה והבטיחות. נכון להיום ההתאחדות מקיימת מפגשים ופורומים על מנת לעזור למנהלי קשרי אוהדים ומטפלות כרגע לצערי רק בקבוצות מליגת העל. כך שתפקידי הפך להיות פחות רלוונטי בשלב זה. הפרויקט הוקם לקראת סוף העונה שהקבוצה היתה עדיין בליגת העל כך שעוד לא הספקתי בפועל לעשות הרבה כי הקבוצה חזרה לליגה הלאומית. אני מקווה שנחזור במהרה לקדמת הבמה שם אוכל לבוא יותר לידי ביטוי.
אוהדים יטענו שעצם העובדה שנציג שלא נבחר על ידם משמש כבעל תפקיד לעניין האוהדים הוא אינו ראוי , מה עמדתך?
בראש ובראשונה חשוב לדעת שהגעתי מתוך קהל האוהדים וקודם כל אני אחד מהם ומהוותיקים שבהם, התהליך היה מקרי לחלוטין, התחלתי לכתוב באתר של הקבוצה בהתנדבות מלאה למען האוהדים ואהבת הקבוצה על מנת שהאוהדים יקבלו מידע מלא על כל מה שנעשה בקבוצה ויהיה להם פלטפורמה ובמה להגיד מה שהם חושבים, שהפרויקט של התאחדות התחיל, זה היה מבחינתי תהליך טבעי מאוד כי זה היה בסך הכל פיילוט וחשבתי שאוכל לתרום ולעזור לקהל האוהדים הכתום בעתיד ולכן התנדבתי לקחת חלק בדיונים ובפורומים, בטח בתקופה שהנתק והקרע מול הנהלת הקבוצה התחיל לגדול. אח"כ ירדנו ליגה ומה שהיה זמני הפך להיות בעצם רשמי. למרות שלא נבחרתי על ידי האוהדים אני מרגיש מאוד ראוי כי כואב לי באותם מקומות ואני יודע מה זה להיות אוהד כתום גם בטוב וגם ברע ואני בטוח שאני אוכל לתרום ולקדם את האינטרסים של האוהדים כי אני חושב ומדבר מתוך ליבם ויודע עד כמה זה חשוב.
כמות האוהדים בשנתיים האחרונות התדרדרה לכדי עשרות בודדות , מה על המועדון לעשות על מנת להגדיל את כמות הצופים והאם ידוע לך על תוכניות לעתיד בנושא זה ?
כאוהד ותיק אני זוכר תקופות יפות מאוד של הקהל גם מבחינת עידוד וגם מבחינת כמות ואני לא מדבר רק על ליגת העל, הלב נחמץ כל פעם לראות את קהל האוהדים הכתום הולך ומתדרדר וגם מי שמגיע למגרש מגיע בלי חשק. יש כאלה שיגידו שעם ההצלחות יגיעו האוהדים, אני דווקא חושב אחרת. אני יודע שאם אוהדים את הקבוצה אז עושים את זה בכל מקום ובכל ליגה כי זה אצלנו בד.נ.א ובנשמה. גם במגרשים הכי קשים וגם בהפסדים הכי מעצבנים תמיד היינו שם כדי לדחוף את השחקנים. משהו קרה ואני חושב שזו אחריות של הקבוצה לדאוג ולשפר את המצב. כי בלי אוהדים אין קבוצה. ההנהלה חייבת לדאוג כחלק מהמטרות בפתיחת העונה להחזיר את האוהדים למגרש ולחבר את הקהילה למערכת, הן מבחינת פרסום, מחירי מנויים, הסעות למשחקים, עזרה בקניית אביזרי עידוד ושיווק נכון על מנת להחזיר את האוהדים הרדומים שהתייאשו ולהביא אוהדים חדשים. אין סיבה שבעיר גדולה כמו ראשון אי אפשר למלא אצטדיון . ואז שיבואו אוהדים גם השחקנים יתנו יותר. נכון להיום אני לא יודע על תוכנית כזו או אחרת.
האם המועדון מאפשר לך יד חופשית בכל מה שקשור לאוהדים ? הרי ידוע לנו שהקשר בן המועדון לאוהדים לא קיים .
כמו שאמרתי, נכון להיום אין לי יותר מידי סמכויות בשלב זה כי התפקיד פחות רלוונטי בליגה הלאומית למרות שאני חושב שזו טעות כי הקשר חייב להיות רציף בכל מקום שיש בו אוהדים בלי קשר לליגה כזו או אחרת.. כרגע הקשר בין ההנהלה לבין האוהדים לא משהו בלשון המעטה ואין יותר מידי תקשורת או רצון להידברות. אני תמיד דואג להגיד בכל מקום מה שאני חושב על המצב ומנסה לעשות כל מה שאני יכול מאחורי הקלעים כדי לשנות אותו על מנת שיהיה יותר קל בעתיד. כואב לי מאוד מהמצב של הקבוצה וזה כולל גם את כל מה שמסביב. ואני חושב שבסוף יבינו שהקול של הקהל חייב להישמע ולהיות פקטור בקבלת ההחלטות כי האוהדים באמת רוצים בטובת הקבוצה וכל מה שהם עושים זה כי הם רוצים לראות את הנשמה חוזרת ולהרגיש שייכים. הם היו לפני ויהיו גם אחרי.
אם אתה מנתח את המצב כאוהד ביציע ולא כבעל תפקיד , מהי הבעיה המרכזית של הקבוצה ?
אני חושב שהקבוצה לא נבנתה נכון ולאורך זמן זה לא יכול ללכת. יש לנו מאמן שמבין כדורגל ורוצה לקדם צעירים, אבל זה גם בעוכרינו. חייב להיות שלד חזק ואיכותי. אפשר לקדם שחקן כזה או אחר אבל אי אפשר לשים בכל עמדה שחקן מליגה נמוכה או לעלות אם הרכב שונה בכל משחק. כי שחקנים מוכשרים ככל שיהיו לא מספיק טובים לליגה הלאומית. קבוצה שמייצגת עיר גדולה לא יכולה להרשות לעצמה לחשוב בקטן, אי אפשר רק להחזיק קבוצה וצריך להשקיע כסף כדי להגיע להישגים. אנחנו צריכים לחשוב בגדול ולא רק לגדל שחקנים ולמכור אותם. חייבים להביא זרים טובים וישראלים איכותיים ולחשוב התקפה ולא רק איך לא לספוג שער. אם הגישה הזו לא תשתנה גם ההצלחה לא תגיע. וזה מוביל לבעיה השנייה שזה גורם לאוהדים לתסכול רב ממצב הקבוצה. אם חושבים בינוני אז הקהל לא ירצה להגיע למגרשים.
כיצד אתה רואה את הקשר שבין האוהדים לקהילה שלה והאם אתה מתכוון לקדם את הנושא הנ"ל ?
האוהדים מהווים למעשה את הדם הזורם בעורקי הלב של הכדורגל המקצועני, ללא אוהדים הכדורגל היה נחשב לעוד ספורט חובבני או תחביב. בעוד שמרבית השחקנים והמאמנים מחליפים מועדונים במהלך הקריירה, האוהדים נשארים מחוייבים ונאמנים לקבוצתם ומהווים אבן יסוד ובסיס למועדונים, חשיבות התקשורת בין האוהדים למועדונים היא בגדר חובה כי חייבים ליצור תשתית שתאפשר לאוהדים להתארגן בצורה מוצלחת על מנת להבטיח שקולם ישמע. ארגון טוב יותר של האוהדים יכול רק לתרום לקידום הכדורגל ויביא תועלת גם לאוהדים וגם לקבוצות. הקבוצות חייבות לבנות תוכנית על מנת לטפח , לשמר ולחזק את הקשר עם האוהדים. זה לא קורה היום ויש עוד הרבה עבודה בנושא. וקודם כל זה מתחיל בנושא הקהילה. הקבוצה צריכה לעשות הכל על מנת לחבר בין הקהילה וליצור זיקה לקבוצה. אני אעשה הכל על מנת שזה יקרה בעתיד. זה הדבר הכי חשוב ואוהד צומח מתוך הקהילה.
באיזה מקום תסיים ראשון לציון בסוף השנה ?
לדעתי זו הולכת להיות עונה קשה, מסוג העונות האלה שצריך רק לשרוד ולעבור אותם בשלום, אני מאמין ומקווה שראשון תעשה את זה. למרות שאם לא יגיע שינוי מהותי שיגרום לזעזוע יהיה קשה מאוד וירידת ליגה לא תהיה הפתעה כל כך גדולה אבל אכזבה ענקית וכישלון שאני לא בטוח שנוכל להתרומם ממנו.
בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכל האוהדים שנה כתומה ולמרות שהכל נראה כרגע שחור, יש גם תקופות כאלה בכדורגל. האוהדים היו לפני ויהיו גם אחרי ואני בטוח שהכל ישתנה ונצליח לצאת מהמצב הזה ונצעד לדרך חדשה וטובה יותר. בכל מקרה אני לשירותכם תמיד ואתם יכולים לפנות אליי בכל שאלה ו/או בקשה בטלפון האישי: 052-2788638 או במייל: azunir@gmail.com